Stockfotografie en stockfilms

Over geld verdienen met stockfoto's

Het weer houdt niet over!

We zijn versneld zuidelijker gegaan, en staan nu op het eiland Ill d’oléron, waar het de bedoeling was leuke huisjes en vuurtorens te fotograferen.

Even zon in Normandië

Na het schrijven van het vorige stukje over het begin van de reis knapte het weer nog een beetje op, en hadden we een mooie avond, die we even aan het water, maar vooral langs het strand wandelend hebben doorgebracht. Even gauw de parasol langs het water, en de schepnetjes, en toen zijn we gaan lopen.

Schepnetjes in Normandië

Helaas was de opleving van het weer maar van korte duur, en de volgende dag besloten we heel Bretagne links te laten liggen, daar hing een grijs regengordijn, en naar Ill d’Oléron te gaan, het volgende reispunt. Onderweg zijn we gestopt bij de Mont St. Michel, maar alles was verregend en grijs. En wat een drukte op het kleine eiland, ondanks de niet aflatende regen!

Regen bij de Mont St. Michel

Onderweg hebben we op een heel aangename camperplek overnacht, waar we tussen de Fransen waren, tegenover de bakker, wat de volgende ochtend weer erg makkelijk was! Branca de hond vond met name het park waar we in stonden erg leuk, dus er was voor iedereen iets leuks.

Brood onderweg

Dan weer verder, onderweg werd het mooier weer en namen we de tijd om te genieten van de lunch tussen de wuivende graanvelden en de daarbij staande rode klaprozen en ander moois. De natuur leeft erg op en wordt een stuk leuker als het zonnetje schijnt!

Onderweg nemen we ruim de tijd voor deze pauzes, we hebben geen haast, en het reizen zelf is op die manier ook leuk. Na aankomst op het mooie eiland  d’Oléron rijden we meteen naar het noordpuntje, naar camping Les Seulières, een gemoedelijke camping met Nederlandse leiding,  erg aangenaam. 300 meter van het strand. We staan in St. Denis, waar mooie kleurige huisjes moeten staan, die we morgen gaan ontdekken.

Heen langs het strand, en dat levert weer wat leuke foto’s op. Vanochtend werden we wakker, de regen sloeg op het dak, maar nu we een paar uur verder zijn schijnt de zon weer, dus we hebben goede hoop!
Wordt vervolgd…

Veel bloemen op het eiland